Hänvisning av telefon inför ledighet

Semestern är på intåg och det är nu inte långt kvar till att flera av regionens enheter helt eller delvis stänger ner under en period. Vi på Telefoniservice vill påminna alla VGR:s användare att i god tid hänvisa sina anknytningar.

Många önskemål om ändringar kommer in i allra sista stund, vilket ställer till det inte bara för oss som arbetar inom regionen, utan också för våra patienter och kunder, då det lätt blir missförstånd kring öppet- och telefontider. För att undvika detta är det viktigt att i god tid se över aktuella anknytningar, röstbrevlådor osv.

Lathund för att hänvisa telefon hittar ni här:
Hänvisning av telefon - Lathund

Behöver ni hjälp med att hänvisa, ändra scheman eller talbesked på era patient-könummer; gör en ärendeanmälan på webben via VGR Serviceportal, eller ring direkt till IT-supporten på telefon 010-47 37 100.

Vid övriga ändringar kan ni också använda er av vårt formulär.

OBSERVERA! Ändringar som ni behöver hjälp med att utföra behöver anmälas senast v.24. Ärenden inkomna senare än så kan ej garanteras bli utförda i tid. Tänk också på att inga nummer automatiskt stänger sig på röda dagar mitt i veckan.