Regionservice kundnöjdhet fortsätter att öka
I november 2022 genomfördes Regionservice årliga kundnöjdhetsmätning. Resultatet visar en förbättring av ett redan bra resultat.
Regionservice har i uppdrag från servicenämnden att mäta kundnöjdhet per tjänst en gång om året. Användarna av tjänsterna besvarar frågor om hur nöjda de är med bemötande, leverans och resultat. Både frågornas utformning och antal frågor anpassas utifrån tjänst, vilket gör att det inte är möjligt att jämföra mellan olika tjänster.
- Det är ett väldigt bra resultat i år igen - vi kan se ytterligare en liten förbättring sedan 2020 och 2021 års fina resultat. Bemötandet från Regionservice medarbetare fortsätter få höga resultat och utmärker sig genomgående positivt i svaren. Resultatet visar att vi har en uppskattad och stabil leverans som motsvarar våra kunders förväntningar. Resultatet och fritextsvaren är en viktig del i fortsatt utveckling av servicetjänsterna och leveranserna, säger Erik Hallberg, projektägare för nöjd kundundersökningen på Regionservice.
Genomsnittsresultatet för 2022 är 4,24 på en 5-gradig skala, jämfört med 2021 då det var 4,18. Ingen fråga får lägre än 3,5 i betyg. Endast två tjänster har ett snittresultat lägre än 4,0.
- Resultatet visar att vi gör mycket rätt och det är något som alla på Regionservice är med och bidrar till. Det finns självklart också saker som kan utvecklas. Vi vill tacka alla som har svarat på enkäterna och bidragit till vårt förbättringsarbete, säger Thomas Front, servicedirektör på Regionservice.