Förtroendet för Regionservice ökar
Varje år mäter Regionservice kundernas upplevelse av förvaltningens leveranser. Det är personer som är serviceansvariga och de som ingår i kundernas förvaltningsledningar som får enkäten. Den senaste undersökningen gjordes i maj och resultatet visar på ett ökat förtroende.
”Det är viktigt att vi lyssnar på våra kunder, vi finns till för dem och tillsammans ska vi göra det bättre för våra medborgare. Det är roligt att förtroendet ökar och vi tar till oss alla bra reflektioner på hur vi kan bli bättre" säger Thomas Front, servicedirektör på Regionservice.
Resultatet används i planeringen framåt och till feedback till medarbetarna. I senaste undersökningen framkom att vissa kunder efterfrågar tätare dialog med Regionservice och att andra efterfrågar ett nyhetsbrev. Några poängterar också att de gärna skulle vilja ge feedback per tjänst.
”Nyhetsbrev börjar vi med nu och till hösten kommer vi ta ett helhetsgrepp kring vår kundkommunikation. Vi ska också börja mäta hur våra tjänster upplevs av de som dagligen är i kontakt med oss, för att få än mer konkret feedback”, avslutar Thomas.