Webbplatsen använder antigen IE11 eller teknik som troligen inte stöds i din webbläsare. Vissa saker kan se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.

Skip to main content

Snart lanseras ”en väg in” för konferens

För att underlätta för kunderna har konferenscentrum slagit samman extern och intern konferensbokning. Inom kort ges hjälp med rådgivning och bokning via en och samma kontaktväg för både VGR:s konferensanläggningar och externa konferensanläggningar.

Det nya konceptet med bokning och rådgivning via en och samma kontaktväg för intern och extern konferensbokning beräknas vara i drift under hösten.

- Det här är en viktig del i utvecklingsarbetet för att underlätta för kunderna och leverera samma service som externa konferensanläggningar. Vi vill vara det självklara förstahandsvalet när du som kund ska boka din konferens, säger Anna Dura Sköld, servicechef för konferenscentrum Regionservice.

Riktlinjen är att möten i första hand ska hållas i lokaler som ägs av Västra Götalandsregionen. Om det ändå finns behov av att boka en extern lokal när kapacitet saknas i VGR:s lokaler kan man vända sig till Regionservice konferensbokning.

Mer information om förändringen och nya kontaktvägar in till konferenscentrum kommer framöver.

Vägledning och bokning av konferenslokal

Välkommen att kontakta VGR konferensbokning via telefon 010-441 00 40 eller e-post vgr.konferenscentrum@vgregion.se för hjälp med bokning i någon av VGR:s konferensanläggningar. Du kan även kontakta konferensbokningen för att få vägledning gällande extern konferensbokning.

Läs mer: Fortsatt prissänkning på VGR:s konferensanläggningar

  • Vi har haft ett jättebra samarbete, från osäkerheten i början av pandemin, under dess mest intensiva skede och nu när vi börjar att gå in i någon form av nytt normalläge. Det är slutsatsen från de möten jag haft med förvaltningscheferna i hälso-och sjukvårdsförvaltningarna och koncernkontoret sedan jag i juni tillträdde som tillförordnad servicedirektör.

  • För att underlätta för kunderna har konferenscentrum slagit samman extern och intern konferensbokning. Inom kort ges hjälp med rådgivning och bokning via en och samma kontaktväg för både VGR:s konferensanläggningar och externa konferensanläggningar.

  • I november skickas en kundenkät ut till de förvaltningar som använder och beställer Regionservice tjänster.

  • Den digitala posthanteringen ökar samtidigt som det skickas färre fysiska brev. Regionservice har fått i uppdrag att se över posthanteringen för att spara tid och resurser till hälso- och sjukvården.

  • Ökad kontroll och bättre styrning. Det ska det nya IT-stödet för MIV leda till. Nu är systemet igång på SkaS Skövde.

  • Maten är en viktig del i patientens tillfrisknande. Tjänsten Rätt kost till rätt patient är under ständig utveckling.

  • Västra Götalandsregionen kommunicerar i dagsläget på olika sätt digitalt med invånare i regionen. Just nu pågår projektet Digital inbjudan till vårdmöte som ska ge patienter möjligheten att få digitala vårdkallelser via 1177.se.

  • För att säkerställa en bred förankring i samtliga förvaltningar i regionen tar Kundrådet nu över funktionen som styrgrupp.


Senast uppdaterad: 2020-09-25 13:08