Flyttservice för bolag och enheter utanför sjukhustomt
 
    
                Utanför sjukhustomt
                
            
            Bolag och enheter utanför sjukhustomt beställer flyttjänst som då förmedlas av upphandlad leverantör. Detta förfarande är även aktuellt för enheter på sjukhustomt som beställt flytt via Internlogistik men blivit hänvisade till Uppföljningsenheten.
Hur går det till att beställa flyttjänst?
Beställningen görs i VGR Serviceportal. Uppföljningsenheten kontaktar därefter leverantören för att boka in flytten och meddelar sedan dig som beställare tid för flytt i Serviceportalen.
Länk till serviceportalen:
Beställ Flyttjänst - VGR Serviceportal
                På sjukhustomt 
                
            
            Beställningar av flytt inom sjukhustomt samt paket, bud och mindre försändelser utförs av internlogistik på respektive sjukhus.
Hur går det till att beställa flytt?
Beställning görs via länken nedan. Internlogistik tar emot beställningen och tar ställning till om de kan utföra uppdraget i egen regi eller om upphandlad leverantör behöver anlitas. I de fall leverantör anlitas debiteras beställande enhet kostnaden för flytten.
Beställ Flyttservice - VGR serviceportal
Vill du ha kontakt med Internlogistik?
Du finner kontaktuppgifterna till interlogstik dessa två vägar:
- Gå till ditt eget intranät. Välj Stöd och tjänster, Inköp och beställningar, Boka och beställ varor och tjänster och Beställ intern godstransport.
- Sök via denna länk. Välj den matchning som motsvarar din egen förvaltning.
 Intern godstransport och internlogistik - VGR gemensamt
                Leverantörer flyttjänster
                
            
            Uppföljningsenheten ber att alla, frågeställningar, reklamationer eller feedback förmedlas till oss och inte direkt till leverantören. På så vis skapas en samlad bild av leveransen vilket leder till förbättrade avtal.
- Fyrbodal: Freys Express i Göteborg AB
- Göteborg: Global Mobility AB
- Skaraborg: Flyttningsbyrån Skövde Stadsbud AB
- Södra Älvsborg: Bil-Beställning AB
                Frågor, reklamationer eller feedback 
                
            
            Frågor, reklamationer eller feedback ska vändas till Uppföljningsenheten och inte till leverantören. På så vis skapas en samlad bild av leveransen vilket leder till förbättrade avtal.
Uppföljningsenheten utför även slumpmässiga kontroller av tjänsten för att kontrollera så att den motsvarar det som avtalats.
Det finns även möjlighet att boka in ett besök av Uppföljningsenheten, antingen genom någon av enhetens avtalscontrollers eller via enhetens funktionsbrevlåda.