Telefoniservice

Telefoniservice leverar telefonitjänster på uppdrag av regionens IT-enhet. Vi består av tre telefonicentra, placerade i Borås, Trollhättan och Mölndal. Vi är ofta medborgare och patienters första kontakt med VGR, därför är service, tydlighet och tillgänglighet viktiga ledord för oss.

Vi hörs!

Anmälan av telefoniuppgifter

Telefoniservice ansvarar för samt administrerar allt som rör VGR:s telefoniuppgifter. Om du vill göra ändringar i telefonkatalogen, anmäla nya nummer, lägga till ett schema eller liknande är det oss du ska vända dig till.

Felanmälan, talsvar, lathundar, beställning av telefoniprodukter och tjänster, uppsägningar och flyttar görs av Telefonisupporten via IT:s Serviceportal.
VGR serviceportal

Mindre ändringar kan anmälas i vårt kontaktformulär. Vid större ändringar går det bra att maila direkt till telefoniservice administratörer via den gemensamma funktionsbrevlådan, telefoniservice.vgr@vgregion.se

Egna ändringar, scheman, inspelning av talsvar etc., kan med fördel göras själv via telefonkatalogen Informera/Vision 80/20.
Inloggning Informera/Vision 80/20