Hänvisning av telefon - Lathund

Att tänka på inför ledighet

Se över ditt eller din enhets nummer så de är korrekt hänvisade/stängda inför er ledighet. Tänk på att se till att era nummer stänger korrekt när en röd dag infaller på en veckodag. Hur man går tillväga finns guide här nedan. Det går även bra att kontakta oss på Telefoniservice via vårt formulär eller maila till telefoniservice.vgr@vgregion.se där man får hjälp av systemadministratör i tjänst. 
Behöver ni hjälp att hänvisa, ändra scheman eller talbesked på era patient-könummer (ACE eller VIP-kö) görs detta via en ärendeanmälan till VGR Serviceportal, eller ring direkt till IT-supporten på telefon 010-47 37 100.

Hänvisa din telefon via webben

  • För att kunna hantera hänvisningar och andra funktioner så måste du logga in med fullnummer (Ex. 0336164602) i Artvise
  • Du loggar in här: Artvise Mobile
  • Klicka sedan på ikonen för Hänvisning/Diversion.

Hänvisningskoder

Så här hänvisningskopplar du via din telefon:

Lyft luren -slå önskad kod- lägg på luren.
Det kan ta ca 10 sekunder innan hänsvisningen aktiveras.

Hänvisningorsak Kod
Lunch 45 min * 23 * 0 #
Patientarbete * 23 * 1 * ttmm #
Röstbrevlåda * 23 * 2 *
Åter klockan * 23 * 3 * ttmm #
Åter dag * 23 * 4 * mmdd #
Semester * 23 * 5 * mmdd #
Tjänsteärende * 23 * 6 * mmdd #
Ta bort hänvisning # 23 #
Medflyttning/vidarekoppling

* 21 * 00 fullnummer #

Ta bort medflyttning/vidarekoppling # 21#

Teckenförklaring:

ttmm= timmar+minuter (exempel 1845- åter 18:45)

mmdd=månad+dag (exempel 0417-åter den 17 april)