Hänvisning av telefon - Lathund
Att tänka på inför ledighet
Se över ditt eller din enhets nummer så de är korrekt hänvisade/stängda inför er ledighet. Tänk på att inga nummer automatiskt stängs på röda dagar mitt i veckan, detta måste manuellt läggas in. Hur man går tillväga finns guide här nedan. Det går även bra att kontakta oss på Telefoniservice via vårt formulär eller maila till telefoniservice.vgr@vgregion.se där man får hjälp av systemadministratör i tjänst.
Behöver ni hjälp att hänvisa, ändra scheman eller talbesked på era patient-könummer (ACE eller VIP-kö) görs detta via en ärendeanmälan till VGR Serviceportal, eller ring direkt till IT-supporten på telefon 010-47 37 100.
Hänvisa din telefon via webben
- För att kunna hantera hänvisningar och andra funktioner så måste du logga in med fullnummer (Ex. 0336164602) i Informera - Vision 80/20.
- Du loggar in här
- Gå sedan till "Hänvisa min telefon".
Hänvisningskoder
Så här hänvisningskopplar du via din telefon:
Lyft luren -slå önskad kod- lägg på luren.
Det kan ta ca 10 sekunder innan hänsvisningen aktiveras.
Hänvisningorsak | Kod |
Lunch 45 min | * 23 * 0 # |
Patientarbete | * 23 * 1 * ttmm # |
Röstbrevlåda | * 23 * 2 * |
Åter klockan | * 23 * 3 * ttmm # |
Åter dag | * 23 * 4 * mmdd # |
Semester | * 23 * 5 * mmdd # |
Tjänsteärende | * 23 * 6 * mmdd # |
Ta bort hänvisning | # 23 # |
Medflyttning/vidarekoppling |
* 21 * 00 fullnummer # |
Ta bort medflyttning/vidarekoppling | # 21# |
Teckenförklaring:
ttmm= timmar+minuter (exempel 1845- åter 18:45)
mmdd=månad+dag (exempel 0417-åter den 17 april)