Hänvisning av telefon - Lathund

Att tänka på inför ledighet

Se över ditt eller din enhets nummer så de är korrekt hänvisade/stängda inför er ledighet. Tänk på att inga nummer automatiskt stängs på röda dagar mitt i veckan, detta måste manuellt läggas in. Hur man går tillväga finns guide här nedan. Det går även bra att kontakta oss på Telefoniservice via vårt formulär eller maila till telefoniservice.vgr@vgregion.se där man får hjälp av systemadministratör i tjänst. 
Behöver ni hjälp att hänvisa, ändra scheman eller talbesked på era patient-könummer (ACE eller VIP-kö) görs detta via en ärendeanmälan till VGR Serviceportal, eller ring direkt till IT-supporten på telefon 010-47 37 100.

Hänvisa din telefon via webben

  • För att kunna hantera hänvisningar och andra funktioner så måste du logga in med fullnummer (Ex. 0336164602) i Informera - Vision 80/20.
  • Du loggar in här 
  • Gå sedan till "Hänvisa min telefon".

Hänvisningskoder

Så här hänvisningskopplar du via din telefon:

Lyft luren -slå önskad kod- lägg på luren.
Det kan ta ca 10 sekunder innan hänsvisningen aktiveras.

Hänvisningorsak Kod
Lunch 45 min * 23 * 0 #
Patientarbete * 23 * 1 * ttmm #
Röstbrevlåda * 23 * 2 *
Åter klockan * 23 * 3 * ttmm #
Åter dag * 23 * 4 * mmdd #
Semester * 23 * 5 * mmdd #
Tjänsteärende * 23 * 6 * mmdd #
Ta bort hänvisning # 23 #
Medflyttning/vidarekoppling

* 21 * 00 fullnummer #

Ta bort medflyttning/vidarekoppling # 21#

Teckenförklaring:

ttmm= timmar+minuter (exempel 1845- åter 18:45)

mmdd=månad+dag (exempel 0417-åter den 17 april)