Kontaktuppgifter

Här finner du en beskrivning av våra olika telefonval

När du ringer till kundtjänst kommer du att erbjudas olika val:
Du behöver inte lyssna igenom alla valen om du vet vilket val du ska till.
Du kan trycka dina val direkt
T.ex. 2 och 4 (2 för Förskrivare/Beställare, 4 för webSesam support)

Tänk på att du även kan maila in dina frågor till info.hmc@vgregion.se

Val 1Privatpersoner
Efter val 1 kommer du att få ytterligare 2 val:

Val 2 - Förskrivare/Beställare
Efter val 2 kommer du att få ytterligare 7 val: 


Hjälpmedelscentralens öppettider

Samtliga Hjälpmedelscentralers öppettider är helgfri Måndag-Fredag kl.08:00-16:30. 

Våra telefontider är helgfri Måndag- Fredag kl.08:00-12:00, 13:00-16:30.

Avvikande telefontider:

Val 4 - webSesam support
Kl.08:00-12:00 Support/ frågor som handlar om hur man använder systemet webSesam, ansökan/ frågor kring behörighet och inloggning till webSesam.

  • Val 1- Frågor för inloggning och behörigheter
  • Val 2- Övriga frågor om webSesam systemet

 

Stäng för arbetsplatsmöte
Felanmälan av hjälpmedel, övriga frågor, grundutrustning, kundfakturafrågor och lager, leverans och kundorder  

  • Tisdagen 16 sep mellan kl. 09:00-12:00
  • Tisdagen 14 okt mellan kl. 09:00-12:00
  • Tisdagen 18 nov mellan kl. 09:00-12:00
  • Tisdagen 9 dec mellan kl. 09:00-12:00

Du kan också ställa din fråga via mejl till info.hmc@vgregion.se