Kontaktuppgifter

Här finner du en beskrivning av våra olika telefonval

När du ringer till kundtjänst kommer du att erbjudas olika val:
Du behöver inte lyssna igenom alla valen om du vet vilket val du ska till.
Du kan trycka dina val direkt
T.ex. 2 och 4 (2 för Förskrivare/Beställare, 4 för webSesam support)

Tänk på att du även kan maila in dina frågor till info.hmc@vgregion.se

Val 1Privatpersoner
Efter val 1 kommer du att få ytterligare 2 val:

Val 2 - Förskrivare/Beställare
Efter val 2 kommer du att få ytterligare 7 val: 


Hjälpmedelscentralens öppettider

Samtliga Hjälpmedelscentralers öppettider är helgfri Måndag-Fredag kl.08:00-16:30. 

Våra telefontider är helgfri Måndag- Fredag kl.08:00-12:00, 13:00-16:30.

Under veckorna 28-31 kommer följande val att ha öppettider
Måndag- Fredag
9:00-12:00, 13:00-14:00

Val 1, val 1 Felanmälan av hjälpmedel
Val 1, Val 2 Hämtning och bokad leverans

Val 2, Val 0 Grundutrustning
Val 2, val 1 Lagerleverans och kundorder
Val 2, Val 5 kundfakturafrågor  

Övriga val har ordinarie öppettider

Val 2 - Teknisk support på hjälpmedel
kl.08:00-12:00, 13:00-16:30
Tillhandahåller teknisk support avseende underhåll och teknisk rådgivning för hjälpmedel. Frågor gällande registrerade arbetsordrar.

Val 3 - Generell sortimentsrådgivning  
Kl.08:00-12:00 , 13:00-16:30 
Hjälpmedelskonsulent ger information och vägledning som berör generella frågor kring vårt hjälpmedelssortiment.

Val 4 - webSesam support
Kl.08:00-12:00 Support/ frågor som handlar om hur man använder systemet webSesam, ansökan/ frågor kring behörighet och inloggning till webSesam.

  • Val 1- Frågor för inloggning och behörigheter
  • Val 2- Övriga frågor om webSesam systemet

Stäng för arbetsplatsmöte
Felanmälan av hjälpmedel, övriga frågor, grundutrustning, kundfakturafrågor och lager, leverans och kundorder  

  • Onsdagen 27 augusti mellan kl.9.00-12.00

Du kan också ställa din fråga via mejl till info.hmc@vgregion.se