Utbildning i service och bemötande förbättrar mötet med kunden
![](/contentassets/6844d3dff9b14498a9a367d426d2d0b0/cropped-img_3382.jpg.lciq5zzmmfkdlzljwcua.j6bh3gzgoe2.jpg?w=1200&h=675&mode=crop&anchor=topcenter)
Under hösten har många av de som på olika sätt möter våra kunder, till exempel de som jobbar i supporterna för bland annat lönefrågor och fakturor, fått utbildning i att skapa ännu bättre möten när de blir kontaktade av chefer och medarbetare i förvaltningarna i VGR.
Områdena som utbildningen handlat om har bland annat varit bemötande, att vara inlyssnande och hur stress påverkar samtalet. En av de som gått utbildningen är Kristina Karlsson som sitter i supporten på leverantörsfakturor.
- Jag älskar ju service! Att jobba i en funktion som hanterar support på olika sätt kan vara utmanande eftersom man aldrig vet vad samtalet ska handla om. Det jag framförallt tar med mig är att alltid svara i telefonen med ett leende.
Fakta
90 medarbetare gått utbildningen i Service och bemötande hösten 2022. Målet med utbildningen är att göra mötet med kunderna ännu bättre.